21-es főút átadása: a fejlesztés mérföldkő a megye életében

A 21-es számú főút Szurdokpüspöki és Pásztó, valamint Pásztó és Mátraszőlős közötti, kétszer kétsávos szakaszainak átadó ünnepségét tartották hétfő délelőtt.

Dr. Homolya Róbert, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára elmondta, a modern társadalom és gazdaság elképzelhetetlen megfelelő közlekedési infrastruktúra nélkül. A vesenyképesség, a munkahelyteremtés és a lakosságmegtartó-képesség egyre nagyobb szerepet játszik ebben a térségben is. Nagy öröm, hogy 2019 első félévére gyorsforgalmú úthálózaton, kétszer kétsávon megközelíthető lesz Salgótarján.

Mint megtudtuk, a kormány a Modern Városok Program keretein belül kiépíti a Salgótarjánt elkerülő utat is és a 21-es számú főutat bekapcsolja a szlovákiai gyorsforgalmi úthálózatba.

Becsó Zsolt, a térség országgyűlési képviselője piros betűs ünnepnek nevezte az átadót, elmondása szerint több mint húsz éves álom valósult meg a kelet-nógrádiak, a megyei emberek számára.

Az átadó ünnepségen Becsó Zsolt országgyűlési képviselő (balra) és Balla Mihály országgyűlési képviselő is jelen volt Fotó: Hüvösi Csaba

– A 21-es számú főút kiépítése mindig is fontos kérdés volt. Ha megépül az összesen 52 kilométer, ezzel végérvényesen bekapcsoljuk Kelet-Nógrádot az ország vérkeringésébe – vélekedett.

Balla Mihály országgyűlési képviselő, megyei fejlesztési biztos kifejtette, hogy a 21-es számú főútnak a fejlesztése a nyugat-nógrádi térséget is meg fogja erősíteni. Ez a Belső-Cserhát–Hollókő–Szécsény útvonalon és a Salgótarján környéki falvak elérhetőségében is érezhető lesz. A honatya szerint az útfejlesztés a munkanélküliség csökkentésére hatást gyakorol.

Szabó Sándor, a Nógrád Megyei Kormányhivatal kormánymegbízottja felidézte azokat az időket, amikor jóval rosszabb minőségű utakon közlekedtek az emberek az érintett útszakaszon, a mostani fejleszés azonban mérfölkő a megye életében.

– A 21-es számú főút fejlesztése több szakaszon és több ütemben zajlik. A kétszer egysávos, nyomvájús, szélességében nem megfelelő útszakaszok megújulnak. Külön szintű csomópontok, turbo-típusú körforgalmak, külön szintű gyalogos aluljárók kialakításával nagyban növeltük a közlekedés színvonalát – közölte Pántya József, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. útfejlesztési igazgatója.

Mint megtudtuk, Szurdokpüspöki és Pásztó között mintegy 4,4 kilométeren, kétszer kétsávos szakaszt építettek ki. Ez nyolcmilliárd forintból valósult meg. Pásztó-Mátraszőlős szakasz 3,7 kilométer hosszban volt érintett. 6,3 milliárd forintból készült el. Ezzel a két szakaszzal mintegy 27 kilométer egybefüggő úton lehet kétszer kétsávon haladni. 615 ezer köbméternyi földet mozgattak meg a két projektelem beruházásakor, valamint 67 ezer cserjével és ezer darab fával tették szebbé a környezetet. A Hatvan és Lőrinci közötti szakaszon jelenleg a befejező munkálatok zajlanak. A következő hónapokban adják át ezt is. Tar-Mátraverebély és a Mátraverebély-Bátonyterenye szakaszok befejezése 2019 második negyedévére várható.

forrás: nool.hu